May 21, 2009

Luahan rasa...

3 paper lagi tinggal!!!
pengajian sosial cam bangang je nak jawab...
pe hal la gabung banyak2 satu sem...
75 jam kredit lak tue...nak exam 1 jam 15 min je...
isnin ni pulak pj....selasa pulak bm2...
hurm...
sem nie mmg banyak tekanan....
lec pun ada yang tak memahami...
suke ati je nak marah...
tak balas msg dia pun marah..
suke ati aku ar kredit aku!!!
luahan realiti...

Semester nie agak teruk sket...
tapi itu yang lebih membuatkan aku memahami keadaan di IPGM...
banyak mende yang aku blajar semester nie...
karenah pelajar, lecturer, jabatan dan pentadbiran...
tambah pulak dengan staf sokongan..
pape hal pun...aku sayang IPG aku...
cuma...IPG aku nie susah nak terima perubahan la....
asyik duk terbantut kat cara lama je...
cara orang baru tak nak terima...
katanya tak sesuai dengan imej IPG...

kalaulah boleh...
aku nak je IPG ni jadi macam IPT lain...
disatukan Lambang IPG...
Menyanyikan lagu yang sama...
berada dibawah cara pentadbiran yang lebih kemas dan sistematik...
kurangnya unsur birokrasi...
sume IPG mempunyai visi dan misi yang sama...
namun nama kampus yang berbeza itu...biar je la...

aku dapat bayangkan...
betapa megahnya pelajar IPG nanti...

1 comment:

  1. Assalamualikum ya akhi...
    Bercita-cita tinggi kamu ni.. =)
    Moga di permudahkan urusan kamu...
    "Dan sesungguhnya kesudahan keadaanmu adalah lebih baik bagimu daripada permulaannya."
    (Surah Dhuha 93:4).
    Bersyukurlah...
    Apa yang kita miliki pada hari ini dan keadaan kita adalah lebih baik daripada sebelumnya. Tidak kira macam mana hati kita tidak senang kerana tak seperti yang kita inginkan, kita tetap perlu bersyukur kerana ia adalah yang terbaik buat kita.
    Akhi...Allah itu Maha Memahami... =)

    ReplyDelete

Sebarang komen yang membina sangat dialu-alukan oleh penulis.

Sebarang kenyataan, kata-kata yang kesat yang melibatkan undang-undang adalah di luar tanggungjawab penulis blog.

Anda bertanggungjawab atas apa yang anda kata dan lakukan.