Nov 7, 2012

Semester 6 berakhir

5 November 2012 - Kertas Peperiksaan terakhir yang aku hadapi pada semester 6 ini. Sangat sukar. Dan sangat ketara aku telah kehilangan markah akibat kecuaian dan keyakinan aku yang melampau.

Salam kepada pembaca (jika ada). lama sudah tidak menulis di blog ini. Dah bersarang dah labah-labah.

Hari ini, 7 November 2012, jam 1.31 pagi, aku masih lagi mengadap komputer kecil ni, teringatkan blog ini, dan cuba menukar template dinamik yang baru ni... cuba dulu. kalau tak suka, tukar lagi..

Jadi, ni rangkuman semester lepas.. semester 5..

Aku telah berpraktikum di SK Seri Setia, KL. Masa tu aku kena ajar subjek BM. Aku bersama dengan 3 orang lagi geng IPG, Major BM jugak. Tidak kusangka, ada juga seniorku yang berada di sana. Jumlah geng2 IPG aku saja, 8 orang. Tu tak termasuk lagi IPG lain. Total : Berbelas-belas.

Ditakdirkan aku ngajo budak tahun 3. Aktif sangat. Aku bagi penangan aku, Super Saiya... Muka nak garang, Suara Mau Macam Anuar Zain, Baru budak takut...Hehehe...
Tup..tup.. sebulan berlalu. macam tak ngajo je... pejam celik, pejam celik, dah habis praktikum. Natijahnya, aku dapatlah cukup makan je praktikum. Nak buek camno, itu jo den mampu....

Sem 6....

Praktikum fasa 2 di SK Seksyen 2 Bandar Kinrara, Puchong.

Jauh jugak lah nak menapak dari rumah nak ke sekolah. Ni semua gara2 unit praktikum... Nak bagi jauh-jauh... Kesian kat Pensyarah, kena pandu kereta jauh-jauh semata-mata nak pantau 1 jam saja... Kali ni aku kena ngajo Tahun 4 Anggerik. Guru Besar bagi aku waktu ngajo maksimum, 12 jam termasuk Major BM dan Elektif 2 Kesenian dan Persuratan Melayu. Tak ada langsung waktu rehat dalam seminggu, tiap-tiap hari duk ngadap buku hijau rancangan pengajaran harian. Macam dah master je... Dapat pulak pensyarah otai di IPG. Pakar Sintaksis... Kecut perut jugak dapat tahu. Tapi bersyukur sebab akhir praktikum, markah insyaAllah dapat yang terbaik. Maklum balas yang diterima daripada Pensyarah dan Sekolah sangat memberangsangkan.

Balik ke IPG...

Hampir sebulan mengorbankan masa dan tenaga demi subjek @ kursus teater kanak-kanak bertajuk Si Leman. Dah dipentaskan pada 16 Oktober 2012 baru-baru ni di dewan keramat Za'ba... Aku pegang watak pembantu hero. Cuak jugak sebab tak pernah berlakon. Masa latihan, muka nak serius, tapi kaku. tak ada penghayatan langsung. takde feel....

Itulah sedikit sebanyak ttg pengalaman tahun ni. InsyaAllah, lepas ni cuba untuk tulis benda-benda baru kat sini, walaupun mengarut, tapi untuk puaskan hati sendiri je... asalkan blog tak berhabuk...

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang membina sangat dialu-alukan oleh penulis.

Sebarang kenyataan, kata-kata yang kesat yang melibatkan undang-undang adalah di luar tanggungjawab penulis blog.

Anda bertanggungjawab atas apa yang anda kata dan lakukan.